Antifascism

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex » Diskussion
Författare Meddelande
malin

InläggTis Nov 25, 2008 16:55    Rubrik: Antifascism Citera

Det händer mycket för oss som är antifascister i dagarna. På söndag är det 30: e november och då ska nassarna i Fria Nationalister Skåne marschera på Lunds gator. Eller iaf försöka för vi ska göra allt för att stoppa dem. Samling Lund C 14.30 slut upp! Mer info på http://motkraft.net/nyheter/3323.

Nu på torsdag kl 17.00 så blir det ett infomöte om allt du behöver veta inför den antifascistiska Salemdemonstrationen den 6:e december. Gemensam resa ordnas från b.la. Lund. Kom och hör vad som ska hända!

Läs mer på http://www.nmr.nu

Sen på fredag är det stödpub för Salembussarna.

Varken Smålands Nation eller Evert gillar rasister, fascister eller nazister. Gör inte du heller det bör du komma på det extrainsatta Pingiscaféet på fredag. Det kommer bli ninjahivigt, Antifascistiskt och allmänt knektfräckt. Alla pengar går till mobiliseringen av motdemonstrationen och blockaden av Salemmarschen.

Tid: Fredag 28/11 - 20.00-01.00
Plats Smålands Nation
Kostnad 20 pix

Ett hivigt Antifa-musikquiz utlovas.

18år och studentleg som vanligt.

Slut upp kamrater. No Pasaran!
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
minerva

InläggTor Nov 27, 2008 14:47    Rubrik: Citera

vegancafé solrosen gillar inte heller idioter så vi tänkte att vi i år igen bidrar med 500:- till salemresan, ingen jättesumma, men många bäckar små ^.^

kärlek
Till överst på sidan
Dansken

InläggSön Nov 30, 2008 22:19    Rubrik: Skitbra!!! Citera

En en gång så visar vi att genom att kasta sten på polis och förstöra stan så slås vi för demokratin. Stort creed till alla lugna demostranter AFA skärp er ni är fan värre än nassarna på kåtheten att slåss. När skall folk fatta att våld aldrig kommer ändra folks uppfattning.
Till överst på sidan
Baluga

InläggTis Dec 02, 2008 2:18    Rubrik: Citera

Ey fetto. Är det du som skrivit på info14:
Citat:
Jag är bekant med några av vänsteraktivisterna och jag skäms och beklagar djupt över den intolerans de visade er. Jag blev särskilt illa berörd över att i de videos som finns på webben se att några av er var tjejer och att de såg rädda ut. Var rädda om tjejerna och se till att de inte råkar illa ut genom att på något sätt skydda dem om vänsterextremisterna ger sig på er någon annan gång!
???
Till överst på sidan
Dansken

InläggOns Dec 03, 2008 21:31    Rubrik: Citera

Baluga vart hittade du det? Jag hoppas att det inte var mig du menar var fetto. Jag har inte skrivit det.
Till överst på sidan
depprock

InläggTor Dec 04, 2008 9:35    Rubrik: Citera

Håller med dansken. What the fuck liksom. Jävla hulliganer håll er till droger istället så kan ni få riktiga kickar!!!
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
victor

InläggFre Dec 05, 2008 2:53    Rubrik: Citera

Depprock och Dansken: Skärp er. Cred till alla som visade att nazisterna inte var välkomna i Lund! Klaga istället på polisen om ni vill klaga på några som går igång på att slåss. Har inte sett så mycket övervåld tidigare. Vissa poliser blev helt maniska när det fick veva med batongen. Verkar fan som de tjackar i sina polisbussar. Och hundförarna ska vi inte tala om...
Till överst på sidan
Dansken

InläggLör Dec 06, 2008 12:22    Rubrik: Vicktor Citera

Det har ju visat sig att Afa tycks gå ingång på att förstöra trots att polisen håller sig undan Efs i Malmö bland annat. Tycker inte att det är försvarbart att utöva våld i något av dess former varken av högern, polis eller av vänstern. Jag skäms när jag ser folk kasta gatustenar.
Till överst på sidan
jenny

Från: Lund

InläggLör Dec 06, 2008 13:46    Rubrik: Citera

man ska vara försiktig med att dra alla över en kam.

esf-händelsen du syftar på var väl reclaim och inte uttalat afa? och det var väl en ganska lyckad tillställning från alla parter sett?

stod på hundmatsavstånd från polisen den 30/11 och "förföljde" sedan en del av de som förstört busskurer och kastat sten och tjuvlyssnade på dem eller frågade dem vad de hade för tankar om det. de verkade inte riktigt fatta att det fanns nazister i närheten som 99,99% av alla vi andra var där för att protestera mot, de ville bara jävlas med polisen eller förstöra.

detta var väldigt många olika sorters människor, en autonom och oorganiserad skara men det som förenade de flesta av dem verkade vara deras polishat och låga tilltro till samhället i övrigt. många av dem var väldigt unga.

tror att man får räkna med en del "gratisstöd" vid sådana här evenemang, både positivt och negativt, och att det ligger något mycket större bakom det negativa, t.ex. polisbrutalitet i vardagen (t.ex. mot barn och unga) och dålig dialog i samhället i övrigt.

sen är det inte konstigt att vissa lättprovocerade människor tar till våld när polisen får hjärnsläpp och glömmer alla fina beteendevetenskapliga teorier de försökt arbeta efter sedan göteborgskravallerna och istället går fram som tjurar nyss utsläppta på sommarbete.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Visa tidigare inlägg:    Visa föregående ämne : Visa nästa ämne  
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex » Diskussion
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet